Eventskjutning är en kul och uppskattad verksamhet klubben erbjuder företag, organisationer och myndigheter.
Då vi bedriver klubbens verksamhet på ideell basis så kan det vara så att vi inte alltid har möjlighet att genomföra eventskjutning då vi måste ha ett antal funktionärer på plats för att ge er en upplevelse utöver det vanliga.
Ta kontakt med oss via länken längst ner på sidan så ska vi göra vårt bästa för att ge er ett svar på vilka möjligheter vi har för eventet. Det kan ta några dagar att svara då vi måste se om vi har funktionärer tillgängliga, de flesta av oss har ju vanliga arbeten att ta hänsyn till.
Event kan passa in som en del i t.ex. en arbetsplatsträff eller Kick-off. En sommaravslutning före semestern eller uppstart efter kan också vara ett bra tillfälle.
Det vi, som standard erbjuder är:
· En introduktion med säkerhetsgenomgång
· En instruktion på hur man skjuter pistol
· En snabbutbildning på våra lånevapen.
Alla deltagare får sedan prova på pistolskytte:
· Fyra st. femskottsserier med cal .22 (de vanliga nybörjarskotten) = 20 skott
· Fem skott med en 9 mm pistol (med den ammunition som Polisen och Försvarsmakten använder)
· Fem skott med Revolver kaliber .38 (den vanligaste grovkalibern som ni sett i 100-tals deckare)
· Två skott med en .357 magnumrevolver.
Ni skjuter från vår skjuthall och står under tak. Tavlorna, som man måste gå fram till för att ”kolla träffarna”, står under bar himmel.
Detta erbjuder vi till ett fast pris på 300:-/person.
Vi har ett minimiantal av 6 deltagare. Skulle ni vara färre kostar det i alla fall 6x300:- = 1.800:-
I priset ingår naturligtvis pistolhyra, ammunition, skjutledare och instruktör.
Vi kan ta emot upp till 8 deltagare. Är ni flera måste vi dela upp så att max 8 skjuter samtidigt.
Ett sådant här upplägg, med max 8 deltagare, tar ca 2-2,5 timme. Är Ni fler får vi prata om tidstillägget.
Om Ni vill kan man ha poängräkning på någon/några serier så att en vinnare kan utses. Ev. priser ingår inte i kostnaden - de får Er organisation stå för.
Vill ni kombinera detta med en egen genomgång eller möte får Ni, i anslutning till eventet, utan kostnad, låna vår klubbstuga.
Stugan har ”60-tals sommarstugestandard” med plats för ett 15-tal personer. Det går att fika och äta medhavd matsäck.
Det finns el och diskmöjligheter. Vatten att dricka kan vi medföra i dunk.
Det går naturligtvis att köpa till tjänster. Ni kan få hämtpizza, hamburgare, kaffe med bulle, läsk. Detta kan ni ordna själva eller be oss ordna. Pristillägg för detta får vi diskutera och komma överens om.
Önskar ni ett annat upplägg, än standardförslaget ovan, är vi öppna för att diskutera det.
Om ni tror att detta kan vara något för er så skicka ett mail till:
kontakt@sandvikenspsk.se så hör vi av oss!
Välkomna!